PROJECTE D’INTERVENCIÓ EDUCATIVA RAMAIN

escriche

“Qui mana en un Centre Educatiu?  El bé del xiquet i la xiqueta”            

                                                                                                                                                                                                                                  Vicente Escriche Ases

                                                         In Memorian

506                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Simonne Ramain

ANTECEDENTS

El curs acadèmic 1977/78, sota la presidència de N’Enrique Portolés Llopis i la direcció d’Anna Gallego Galvany, tot i comptant amb l’actitud emprendedora i entusiasta del professorat,  s’incorpora  el Projecte d’Intervenció Educativa Ramain en el curs d’Infantil de cinc anys. El pare escolapi Vicente Escriche serà el referent metodològic del projecte.

tiempo

DESCRIPCIÓ

És un projecte d’intervenció educativa basat en el constructivisme que se centra fonamentalment en el desenvolupament personal a base de les seues experiències, a d’aprendre a valorar-se i rectificar  per a d’aquesta manera adquirir autonomia personal, seguretat,  organització del propi pensament i madurar per a afrontar  satisfactòriament l’adquisició posterior dels coneixements. No avalua coneixements sino capacitats.

http://teduca3.wikispaces.com/4.+CONSTRUCTIVISMO

JUSTIFICACIÓ

trabajo-en-equipo

Ve donada per la necessitat d’impregnar caràcter a un centre de nova creació i d’unificar metodològicament el professorat.

OBJECTIUS

la llave

A/  Afavorir el desenvolupament de l’alumnat.

 Dossier F, F1, F2 i Dossier D

B/ Treballar tots els aspectes que incidixen en l’aprenentatge de les tècniques instrumentals.

Programa d’expressió oral.

Programa de psicomotricitat grossa i fina.

Programa lectoescriptor.

Programa de matemàtiques i càlcul mental.

Dossier F, F1, F2

C/  Millorar l’autonomia personal.

Dossier F, F1, F2, Dossier D.

CONTINGUTS

curador_contenidos

Dossier “F”: 5, 4 i 3 anys. 

Dossier que Simonne Ramain va voler consagrar a l’evolució psíquica i mental dels xiquets i xiquetes en edat preescolar, previ a tot el procés de l’alfabetització. Elaborat per ella mateixa amb la col·laboració de Germain Fajardo i del pare escolapi Vicente Escriche en l’elaboració dels materials necessaris per a la presentació eficaç de la proposta.

http://translate.google.es/translate?hl=ca&sl=fr&u=http://www.institut-simonne-ramain.fr/&prev=/search%3Fq%3Dmethode%2Bsimonne%2Bramain%26biw%3D1918%26bih%3D893

http://es.wikipedia.org/wiki/Alfabetización

El Dossier F d’estructuració mental pels exercicis Ramain, publicat en francés per l’Association Simonne Ramain Internationale (ASRI) en 1979, ha sigut practicat amb èxit amb moltes escoles d’Espanya i Brasil. Altres materials elaborats per l’Equip d’Infantil, Maria Faubel, Marisa Pérez, Reme Albarracín i el Cap d’Estudis Joan Sancho.

imatgerecursoseducatius

Dossier “F1”: Alfabetització 1r. de Primària.

MALAC 008

Dossier elaborat per Vicente Escriche y Michel Besson (actual president de  l’Association Simonne Ramain Internationale ) en les sèries pròpiament d’exercicis  Ramain i per Germain Fajardo junt amb Vicente Escriche en el que correspon a l’Alfabetización.

Es tracta  d’una proposta metodològica en línia amb el ja iniciat el curs anterior que busca el màxim desenvolupament neuropsicològic de l’alumnat  per tal d’afrontar amb garanties d’èxit els primers aprenentatges bàsics (alfabetització).

llegir_escriure

Dossier “F2”: Consolidació 2n. Ed. Primària.

Dossier elaborat íntegrament en València pels membres del COPP-Calasanz, sota la direcció de Vicente Escriche. Este treball va nàixer amb la idea d’aprofitar aquest any final de l’etapa d’or del xiquet/a (0-8 anys) buscant el seu màxim desenvolupament neuropsicològic.

http://www.emagister.com/centro-orientacion-promocion-personal-valencia-cursos-60719-centrodetalles.htm

rufo_contable

Juntament a esta finalitat prioritària, el Dossier F2 aborda l’aprenentatge de la numeració i el càlcul des d’una base experimental i manipulativa ajustada al pensament concret propi d’aquesta edat. Finalment incidix en la consolidació del procés lecto-escriptor iniciat el curs anterior.

MATERIALS

Els materials Ramain estan agrupats per sèries que es programen al llarg del curs, no són continguts curriculars en si mateix sino que incidixen i preparen les tècniques instrumentals i els objectius descrits .

(Presentem algunes sèries)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s